MEMondernemers

Hogeschool Inholland Haarlem
Bijdorplaan 15
2015 CE Haarlem

Lynn Weghorst
Anouk Vreman
Lisanne de Snoo
Kathelijne Lammerse
Joey Schoo
Daan Middelkoop

Interview met Nicolette Damman (door Kathelijne Lammerse)

17-10-2013 12:02

Interview met Nicolette Damman

Bedrijf: Success Events
Opgericht in: 1997 als success projects
Aantal werknemers in 2013: 5

Wat doet Success Events?
Success Events is een zakelijk evenementenbedrijf die meetings, incentives, events en congressen organiseert voor een inkomende en uitgaande markt.
Wat bedoelt u met een inkomende & uitgaande markt?
Dat betekent dat we een inkomende toeristen hebben en Nederlandse klanten die naar het buitenland gaan.
Kunt u een voorbeeld geven van de inkomende toeristen?
Dit zijn voornamelijk Duitse klanten en vanuit het Oostblok.
Hoe bent u bij deze onderneming gekomen?
Ik werk al meer dan dertig jaar bij de KLM als senior purser en ben dus bekend bij verschillende culturen en talen. In 1997 heb ik ontdekt dat er vraag is naar een bedrijf die voornamelijk incentives organiseert vanuit een opdracht omdat het bedrijf daar zelf geen tijd voor heeft.
En dat is gelukt neem ik aan? Aangezien jullie nog steeds bestaan!
Ja dat is zeker gelukt, doordat wij ons op twee markten richten hebben wij minder kans op tegenslagen door bijvoorbeeld de crisis.
Hoe is het allemaal begonnen?
Ik ben zelfstandig begonnen, gewoon bij mij thuis. Maar aangezien ik nog steeds bij KLM werk en de zaken zo goed gingen heb ik een dame in dienst genomen en heb ik een kantoorpand gekocht. Jaar na jaar bleven we groeien en nam ik meer mensen aan. Wat ik naast mijn twee vaste krachten vooral doe is stagiaires aannemen en wanneer ik tevreden ben krijgen zij een parttime dienstverband aangeboden.
Waarom parttime?
Zodat ik dat aan kan passen op de hoeveelheid werk. Ik wil niet teveel kosten maken en ook niet dat mijn werknemers zich vervelen.
En u doet zelf de sollicitaties?
Jazeker, maar mijn hele team mag hun mening geven. Sowieso besluit ik alles met het team en dan vooral met Anouk, een jongedame die nu al 4 jaar voor mij werkt.
Wie doet de administratie?
Wij maken zelf de offertes en sturen de rekeningen en eens in de week, op vrijdag, komt een accountant dat allemaal doorvoeren. Hetzelfde geldt voor de bonnetjes en BTW zaken.
En wat nou, wanneer u met pensioen gaat?
Ja dat zullen we zien, maar voor nu wil ik hier nog zo lang mogelijk mee doorgaan!